Čtyřletý obor – UČEBNÍ PLÁN
1. UČEBNÍ PLÁN – čtyřleté studium
Ročníkový – čtyřletý obor - 79-41-K/41
Vzdělávací oblasti (obory) | Pozn. | 1. roč. | 2. roč. | 3. roč. | 4. roč. | ŠVP | RVP |
Jazyk a jazyková komunikace |
|
|
|
|
| 36 +4,5 | 36 |
Český jazyk a literatura |
| 3 | 3+0,5 | 3+1 | 3+1 | 12+2,5 | 12 |
Cizí jazyk – Angličtina |
| 3 | 3 | 3+2 | 3 | 12+2 | 12 |
Další cizí jazyk – Němčina | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 | 12 |
Další cizí jazyk – Francouzština | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
|
Další cizí jazyk – Ruština | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
|
Matematika a její aplikace |
|
|
|
|
| 10+5 | 10 |
Matematika |
| 3+1 | 3+1 | 2+2 | 2+1 | 10+5 |
|
Informatika |
|
|
|
|
| 4,5 | 4 |
Informatika |
| 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
|
Diditální gramotnost |
|
| 0+0,5 |
|
| 0,5 |
|
Člověk a společnost |
|
|
|
|
| 12+1 | 12 |
Dějepis |
| 2 | 2 | 2 | 0 | 6 |
|
Základy společenských věd |
| 2 | 2+1 | 2 | 0 | 6+1 |
|
Člověk a příroda |
|
|
|
|
| 22+7 |
|
Fyzika |
| 2 | 2+1 | 2+1 | 0 | 6+2 |
|
Chemie |
| 2+1 | 2+1 | 2 | 0 | 6+2 |
|
Zeměpis |
| 2 | 1+1 | 1 | 0 | 4+1 |
|
Biologie |
| 2+1 | 2 | 2+1 | 0 | 6+2 |
|
Umění a kultura |
|
|
|
|
| 4 | 4 |
Hudební výchova | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
|
Výtvarná výchova | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
|
Člověk a zdraví |
|
|
|
|
| 8 | 8 |
Tělesná výchova |
| 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
|
Volitelné vzdělávací aktivity |
| 0 | 0 | 2+2 | 8+6 | 10+8 | 8 |
Konverzace v anglickém jazyce | 4 |
|
| 0 | 2 | 2 |
|
Konverzace v německém jazyce | 3,4 |
|
| 2 | 2 | 4 |
|
Konverzace v ruském jazyce | 3,4 |
|
| 2 | 2 | 4 |
|
Deskriptivní geometrie | 3,4 |
|
| 0+2 | 0+2 | 0+4 |
|
Latinský jazyk | 3,4 |
|
| 0+2 | 0+2 | 0+4 |
|
Seminář z informatiky | 3,5 |
|
| 0+2 | 2+2 | 2+4 |
|
Seminář z matematiky | 3,5 |
|
| 0+2 | 2+2 | 2+4 |
|
Seminář z fyziky | 3,5 |
|
| 0+2 | 2+2 | 2+4 |
|
Seminář z chemie | 3,5 |
|
| 0+2 | 2+2 | 2+4 |
|
Seminář z biologie | 3,5 |
|
| 0+2 | 2+2 | 2+4 |
|
Společenskovědní seminář | 3,5 |
|
| 0+2 | 2+2 | 2+4 |
|
Seminář z dějepisu | 3,5 |
|
| 0+2 | 2+2 | 2+4 |
|
Seminář ze zeměpisu | 3,5 |
|
| 0+2 | 2+2 | 2+4 |
|
Nepovinné předměty |
|
|
|
|
|
|
|
Francouzský jazyk | N | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
|
Sborový zpěv | N | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
|
Sportovní hry | N | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
|
Kondiční cvičení | N | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
|
Celkem základní dotace hodin |
| 30 | 29 | 26 | 21 | 106 | 106 |
Celkem disponibilních hodin |
| 3 | 6 | 9 | 8 | 26 | 26 |
Celkem v ročníku |
| 33 | 35 | 35 | 29 | 132 | 132 |
Poznámky k učebnímu plánu
pozn.: 1 - Volitelný další cizí jazyk, žák si vybírá z dané nabídky nebo pokračuje v dalším cizím jazyce ze ZŠ
2 - Volitelná estetická výchova, žák si volí jeden z těchto předmětů
3 - Volitelný seminář-3. ročník, žák si volí 2 předměty z nabídky pro daný ročník. Žák si z nabídky může zvolit další předmět jako nepovinný
4 – Volitelný seminář – 4. ročník, žák si volí 1 předmět s dvou hodinovou dotací z nabídky pro daný ročník (pokud nemá žák uznané zkoušky FCE, je tímto předmětem konverzace v anglickém jazyce)
5 – Volitelný seminář – 4. ročník, žák si volí 3 předměty se čtyřhodinovou dotací z nabídky pro daný ročník
N - nepovinný předmět
Předmět člověk a svět práce je integrován do předmětu základy společenských věd a do projektů profesní orientace a profesní volba. Předmět výchova ke zdraví je integrován do předmětů biologie, tělesná výchova, chemie, a do projektů Vztahy mezi lidmi a formy soužití, Rizika ohrožující zdraví a jejich prevence. Předmět geologie je integrován do předmětů fyziky, chemie, zeměpis a do projektu Den Země. Žák pokračuje v (prvním) cizím jazyce i dalším (druhý) cizím jazyce ze ZŠ nebo si další jazyk volí z dané nabídky. V prvním a druhém ročníku si volí jeden z předmětů: hudební výchova a výtvarná výchova. V třetím ročníku si žák volí tři předměty z nabídky volitelných vzdělávacích aktivit, kdy jedním z předmětů musí být konverzace v anglickém jazyce. Další předmět z této nabídky žák může volit jako nepovinný. Ve čtvrtém ročníku si žák volí jeden předmět s dvouhodinovou dotací a tři předměty se čtyřhodinovou dotací z nabídky volitelných vzdělávacích aktivit.